Efekty kształcenia

Mając na uwadze dążenie do realizacji celu specjalności „E-biznes w turystyce” skonstruowano zestaw komplementarnych względem siebie przedmiotów, w których aktywne uczestnictwo pozwoli studentom na zdobycie:

1. Wiedzy odnośnie:

  • specyfiki e-rynku, jako środowiska prowadzenia działalności gospodarczej;
  • podmiotowych i przedmiotowych struktur branżowych e-rynków usług turystycznych (e-rynków usług przewozów pasażerskich, e-rynków usług hotelarskich, e-rynków imprez turystycznych);
  • technik teleinformatycznych wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa oraz innego typu organizacje turystyczne, a także kosztów i korzyści z ich stosowania w działalności operacyjnej;
  • roli i znaczenia rachunku opłacalności inwestycji jako instrumentu redukcji ryzyka gospodarczego;
  • zasad funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki finansowej (specyficzne elementy rachunkowości i sprawozdawczości oraz formy opodatkowania firm prowadzących działalność na e-rynkach
  • zasad prowadzenia działalności gospodarczej w Internecie: zawierania i wykonywania umów, marketingu i promocji, ochrony danych osobowych, odpowiedzialności prawnej;
  • prawnej, fizycznej i organizacyjnej ochrony informacji w e-biznesie;
  • zasad ochrony informacji w systemach teleinformatycznych i na nośnikach informatycznych;
  • systemu controllingu jako koncepcji wspierającej proces zarządzania przedsiębiorstwem;
  • znaczenia i rodzajów controllingu, a także źródeł informacji controllingu w e-biznesie.

2. Umiejętności pozwalających na:

  • dokonywanie oceny efektywności projektów przedsięwzięć e-biznesowych w zakresie świadczenia usług turystycznych z uwzględnieniem prognozowania zasobów i otoczenia rynkowego organizacji;
  • ewidencjonowanie operacji gospodarczych występujących w procesie funkcjonowania przedsiębiorstwa na e-rynku turystycznym;
  • analizowanie i krytyczne ocenianie zawartości Internetu, w tym witryn WWW przedsiębiorstw przynależących do branżowych e-rynków turystycznych,
  • tworzenie stron WWW w oparciu o wiedzę o zasadach działania i budowania serwisów internetowych i aplikacji bazodanowych;
  • projektowanie i tworzenie elementów prostych baz danych;
  • analizowanie struktury bazy danych oraz wyszukiwanie i aktualizowanie w niej danych, jak też w utworzonym serwisie informacyjnym www;
  • wykorzystanie informatycznych systemów wspomagających zarządzanie projektami (MS Project i Task Coach), jako narzędzi pomocnych w podejmowaniu decyzji;
  • wybór najbardziej odpowiedniego systemu rezerwacyjnego do użytku w przedsiębiorstwie;
  • obsługę globalnych systemów dystrybucyjnych (Galileo, Amadeus);
  • wyszukiwanie informacji, dokonywanie i zarządzanie w sposób optymalny rezerwacjami lotniczymi, hotelowymi i samochodowymi.

Kompetencji społecznych w zakresie:

  • kreatywności w rozwiązywaniu problemów;
  • współdziałania w zespole na rzecz pozyskania oraz porządkowania danych i informacji rynkowych;
  • współdziałania w zespole, poprzez przyjmowanie w nim różnych ról związanych z opracowywaniem, zarządzaniem i realizacją projektów turystycznych.

Jeśli jesteś zainteresowany(a) współtworzeniem z nami naszej specjalności, zapraszamy Cię do podzielenia się swoimi opiniami pisząc na adres pawel.stelmach@awf.krakow.pl.

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s